Jak markety nas oszukują (IAR, pb/03.02.2007, godz. 15:34) Towar w promocji kosztuje więcej niż przed nią, a za dołączony "darmowy" dodatek trzeba zapłacić. Takie i inne oszustwa stwierdza raport Inspekcji Handlowej, o którym pisze "Gazeta Wyborcza".
Inspektorzy w ostatnich trzech miesiącach skontrolowali 76 sklepów dużych sieci handlowych. Na ponad 4 tysiące zbadanych towarów w co czwartym była jakaś nieprawidłowość, podaje "Gazeta Wyborcza".
Inspektorzy zwrócili zwłaszcza uwagę na fałszywe promocje. Okazało się, że ceny towarów często były identyczne jak przed promocją, a czasem nawet wyższe niż przed obniżką.
Kolejne oszustwa to inna cena towaru na półce i w kasie, pisze "Gazeta Wyborcza". O rezultatach kontroli powiadomiono Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
|